De avonturen van Ankie & Maaike op Aruba!!!

laatste reisverslag

Bon dia everybody!

Zo hier alweer het laatste reisverslag van ons tweetjes. Maaike gaat een aantal dagen eerder terug. Ankie blijft nog wel tot de 27ste, dus misschien hierna nog een soloreisverhaal. Dus ik (ankie) zou het leuk vinden als iedereen zijn of haar reacties blijft sturen.

Inmiddels hebben we eindelijk onze zware stage erop zitten. Totaal uitgeput zijn we begonnen aan onze echte vakantie,

Wink

Zo zijn we vorige week met een catamaran een halve dag weggeweest. We hebben in een baai heerlijk gesnorkeld en het onder water leven van Aruba ontdekt. Tussendoor lagen we lekker te zonnen op de boot en kregen we onbeperkt broodjes en drankjes (lees: rumcocktails voor Maaike). Tussendoor zijn we nog een keer midden op zee getsopt, omdat daar een megaschip op de bodem ligt. En daar mochten we ook ff gaan snorkelen. Na enige aarzeling om het water in te gaan (was nogal diep) hebben we ook hier lekker gesnorkeld. Echter haakte maaike halverwege het snorkelen af, omdat de drang naar een nieuwe cocktail groter was.

Tongue out

Ankie ging stug door en maaike was later zo vriendelijk om alle vissen in de zee te voeren met brood waar ankie aan het zwemmen was. Half aangevreten is ankie toch nog weer aan dek geklommen. Bedankt Maaike!!

Tussen de bedrijven door hebben we alle voetbalwedtsrijden gezien, omdat wij een officiele vrije stagedag hadden bedacht , als Nederland zou spelen.

Op onze een na laatste stagedag zijn we niet gaan stage lopen (erg verrassend), maar zijn we per boot naar een klein eilandje gegaan, genaamd Palm Island.

Officieel moest je hiervoor 85 dollar p.p. betalen, maar aangezien wij als zwarten doorgaan voor locals, konden wij voor 85 gulden door. Je kon hiermee onbeperkt eten en drinken op het eiland en daarnaast ook nog snorkelen.

We hebben direct onze flippers aangetrokken en onze mooie snorkelbril opgezet, want dit schijnt toch de plek te zijn waar je moet snorkelen. En niets is minder waar, want we hebben echt hele mooie en grote vissen gezien, Het resultaat van onze onderwatercamera moet het nog uitwijzen, aangezien de gebruiksaanwijzing niet zat bijgeleverd.

Verder hebben we optimaal gebruik gemaakt van het eten en drinken. Ankie nam hierbij het eten voor haar rekening en maaike ging aan de rum en vodkacoctails. 6 cocktails later waren we aan de beurt voor onze welverdiende massage. Ook hier konden we natuurlijk voor de loaclprice door, dus dat scheelde een hoop. 40 min. full body massage voor maar 100 gulden met z'n tweeën. De zogenaaamde honeymoonmassage. Nou dat klonk goed en na 3 kwartier lagen we loom en helemaal ontspannen op onze massagetafels.

Daarna is Maaike weer vrolijk verder gegaan aan de cocktails met als resultaat een lallende maaike op de terugweg.

Undecided
Laughing
om de dag compleet te maken zijn we daarna nog even naar onze vaste stek geweest, de Paddock, waar ze heel toevallig ook cocktails konden maken. Na enig overleg hadden we afgesprokendat maaike nog een cocktail mocht, als ze wel op de ondrzoeksbank ging slapen, zodat ankie geen last had van haarlallende vriendin.

Kortom, een zeer geslaagd dagje. Morgen gaan we lekker nog even over het eiland cruisen in onze Nissan. We gaan nog naar een of andere brug en naar een natuurbron en dan door naar babybeach om nog ff lekker op het mooie strand te liggen.

We hebben erg genoten van onze reis hier. We hebben erg gelachen en zijn helemaal gewend aan het leven hier, maar we vinden het ook wel fijn om iedereen strax weer te zien!

Helaas kunnen we geen foto's meer plaatsen, tenzij iemand ons extra fotoruimte doneert. Dus misschien dat we de eerste foto's weer verwijderen en dan de nieuwe foto's erop zetten. We vonden het erg leuk dat mensen hun reacties gepost hebben. we hopen dat jullie allemaal genoten hebben van onze belevenissen via verhalen en filmpjes.

Veel liefs van deze twee arubaanse vriendinnen!!

Marian

Hallo Meiden, een heel leuk verslag! Allereerst wens ik Maaike een hele goede terugreis en veel succes op school met de laatste loodjes. Je kunt het!
En Ankie, doe je wel voorzichtig? Nog een weekje en dan ben je weer in Assen. Ook de groeten van Paps en Oma. Als we nog wat moeten doen horen we sat graag.
We maken ons nu klaar voor de voetbalwedstrijd Holland-Rusland. Ik hoop jullie ook. Nog veel plezier deze week en dikke kus! Mams

Mourijn

Ik heb jullie verhalen met plezier gelezen! Nog fijne (laatste) dagen en een goede reis terug!

Liefs Mourijm

Marjolein

Ik heb genoten van jullie te zien genieten. Wat een mooie tijd. Maarre....blij dat het nu afgelopen is :-) en dat jullie weer naar het regenachtige Holland waar ze niet kunnen voetballen komen!
Ik wens jullie alle drie een veilige reis naar huis! Tot snel!! Eindelijk...
Dikke kus

Ellen

Top dat we via jullie foto´s en verslagen konden meegenieten van jullie gigantisch zware stage!
Zo te zien en te lezen hebben jullie het heel erg naar je zin gehad. Ik kreeg in elk geval helemaal zin in vakantie door al die zonnige foto´s!
Zoals Marjolein al schreef; inderdaad blij dat het nu afgelopen is en jullie straks weer dicht bij zijn.
Ank, nog ff volhouden...en dan weer lekker tuus!
Yeahhhhh!!!
Liefs en een dikke x!

Loes

Heyy dames

Zo te zien en te lezen hebben jullie het super daar!Geniet er nog even van en tot snel!
En euhhh maaik, en niet te veel lallen he! ;) hhahaha

Liefs Loes

Esther

Hey Girls,
Veel plezier nog even samen. Jammer dat het weer voorbij is, de tijd gaat gewoon té snel he! Succes op school Maaike, hoop zó dat het lukt voor 3/7!!!
Doeii! xx